sobota 14. dubna 2012

Jak udělat těhotenské rifle z normálních!

Máme nové stránky, tak Vás na ně nyní přesměrujeme...

Když jsem otěhotněla, sháněla jsem těhu rifle, ale dát tisícovku za kalhoty, které využiju max. na půl roku se mi tedy nechtělo. Tak mě napadlo, udělat si těhu rifle z obyčejných. V obchodě jsem obmrkla, jak ty těhu kalhoty vlastně vypadají a pustila se do díla. Mile mě překvapilo, že to byla docela hračka.


 Co potřebujeme?
- Jedny, nejlépe o číslo větší, než je Vaše normální velikost, bederní rifle. (Ty moje byly od ťamiků za 300,- a to byly veškeré pořizovací náklady.) ALE POZOR! Rifle musí mít horní pásek kalhot v horní části sešitý. Zjistila jsme, že některé rifle to tak mají a některé ne. Tak si na to při nákupu dejte pozor!


- Nějaké starší tričko na tělo, v barvě, ve které chcete mít pružný horní pás. Je fajn, aby tričko bylo dost pružné, ať se hezky přizpůsobí rostoucímu pupíku a zároveň nesmí být moc široké, aby Vám ze začátku, kdy pupík není ještě tak veliký kalhoty nepadaly.
- Necelý metr prádlové gumy. Máte-li dost pružné tričko nebude ani potřeba.

Fotky jsou bohužel už jen z hotových kalhot, protože v době, kdy jsem je šila mě nenapadlo to fotit pro případ návodu a šit ještě jedny, když momentálně dobře slouží ještě tyto, nebudu. :-)



Začínáme...
Nejprve si po celém obvodu rozpáráme horní šev pásku. Směrem od boků do přední části pásek postupně snižujeme. V předu si nechte tak 2cm, aby se Vám podařilo pohodlně kraje zahnout dovnitř. Zbavíte se tak i knoflíku a dírky. Zip si otevřete, ať Vás netlačí a poklopec zašijte. (Rifle by měly tak velké, aby jste je pohodlně přes boky oblékly i se zapnutým zipem.)




Z trička si ustřihněte spodní lem tak, abyste získaly pruh látky vpředu široký 22cm (viz míra na obrázku + 2cm na švy), na bocích 14cm a vzadu 10cm. Takto vytvořený lem všijeme do rozpáraného pásku. Vzadu to bude hračka, je tam dost místa na vsunutí a není potřeba nic upravovat. Směrem dopředu, jak se zužuje pásek je potřeba šít pomalu, lem ustřiženého pásku zahýbat dovnitř a dávat pozor, aby se nám chytly přední i zadní vrstva pásku. Přesto, že to sama nemám zrovna ráda, doporučuji Vám, si to celé před šitím nastehovat.
Já jsem si pak ještě zpátky našila poutka na pásek a moc se mi to osvědčilo. Jednak vypadají kalhoty s páskem lépe a hlavně tolik ze začátku nepadají. Později, kdy už je pupík větší, pásek tlačí a funkci "držáku" přebírá pružný horní pás.
Pokud by Vaše tričko nebylo dost pružné a pás Vám z bříška padal, navlíkněte si do horního lemu gumu.
A máme hotovo!

Užívejte si tento krásný "jiný stav" a ať se dílo daří!
Bára

3 komentáře:

  1. Tak to je první návod na ušití těhu riflí z normálních. Skvělý nápad, brzo je budu potřebovat!

    OdpovědětVymazat
  2. Ja som si kupila zlavnené rifle v new yorkery za 10,00 euro a tehotenský pás za 3,50 euro. Už to len zošiť dokopy :))).

    OdpovědětVymazat
  3. Když je bříško ještě relativně malé, tak to jde, ale pak jak se rozšiřuje pánev a břicho roste, tak se mi osvědčilo koupit v sekáči volnější džíny (do pasu) a vzadu odstřihnout těsně pod páskem a vpředu těsně pod zipem, mezi těmito dvěma místy vytvořit šikminu. Podle odstřižku vystřihnout dvojitou pleteninu, výška cca 36 cm a sešít lícem na líc. Šev bude začištěný z rubu cikcakem. Kalhoty mi drží a nepadají a nikde neškrtí :-)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...